IMM-urile- noul motor al economiei romanesti

Sprijinirea dezvoltării sectorului întreprinderilor mici şi mijlocii (IMM) este o prioritate atât la nivelul Uniunii Europene, cât şi la nivel naţional, deoarece această numeroasă categorie de agenţi economici, mai dinamici şi mai flexibili decât societăţile mari, constituie coloana vertebrală a oricărei economii moderne.

Pentru a construi o economie puternică, Uniunea Europeană şi-a propus să întărească spiritul antreprenorial în Europa şi să creeze condiţiile necesare pentru dezvoltarea practicilor inovative care duc la înfiinţarea şi dezvoltarea IMM-urilor, acestea reprezentând un factor important de creştere economică şi socială. Atingerea acestor obiective este vitală pentru asigurarea sustenabilităţii economice necesare sprijinirii progresului social şi protecţiei mediului.

În acest scop Ministerul Economiei prin Direcția pentru IMM-uri a decis crearea de programe ce își propun stimularea tinerilor. Din această categorie fac parte programe ca „Stimularea Tinerilor Întreprinzători”, „Programul pentru dezvoltarea abilităților antreprenoriale în rândul tinerilor- START” sau „Programul Mihail Kogalniceanu”.

Voi vorbi astăzi despre programul de Stimulare a Tinerilor Întreprinzători, program ce se află la a III-a ediție și va fi lansat oficial luni, 22.04.2013.

Din experiența mea, programul a avut un succes foarte mare în ultimii ani, peste 1000 de firme fiind înființate, în Prahova existând deja câteva povești de succes.

Programul are la baza acordarea de facilități pentru tinerii întreprinzători ce nu au mai avut până acum o societate comercială. Tinerii debutanți în arta antreprenoriatului sunt scutiți de plata taxelor de înființare a firmei, pot angaja până la 4 angajați pentru care timp de 3 ani nu plătesc taxele angajatorului și nu în ultimul rând pot beneficia de o alocație financiară nerambursabilă de până la 10.000 euro, suma ce o primesc în urmă scrierii unui proiect.

În ultimii ani au fost finanțate diferite idei, de la restaurante și magazine până la service-uri auto și centre de educație non-formală.

Ideile tinerilor îmbinate cu soluțiile consultanților pot reprezenta un punct al repornirii economiei românești.

 Acest articol a fost publicat si in editia de joi, 18.04.2013, a cotidianului Telegrama


Lasa un raspuns

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>